Jan Malý: Unikátní videa neslouží makléři jen k prodeji nemovitosti. Jejich účinek je širší

23. 4. 2023 | redakce

Do naší redakce jsme si pozvali realitního makléře pana Jana Malého z realitní kanceláře Spolehlivá realitka s.r.o. Povídali jsme si o mimo jiné o tom, jak originální video skeče pomáhají prodávat nemovitosti.

Otázka na úvod: Jak jste se dostal k práci v realitách a jak dlouho v tomto oboru působíte?

Realitám se věnuji od roku 2014. Začínal jsem v menší brněnské realitní kanceláři. Po asi roce spolupráce jsem měl ambice stát se manažerem, což v této realitní kanceláři nebylo možné. S majitelem kanceláře jsme se rozešli v dobrém a já začal pracovat pro M&M Reality zhruba 2 roky. Od roku 2017 pracuji, jak se říká, na vlastní pěst jako realitní makléř. V roce 2018 jsem založil realitní kancelář Spolehlivá realitka s.r.o. Po škole pro mne reality byly jasnou volbou. Ale kromě toho jsem také vlastníkem stavební firmy, zaměřujeme se na rekonstrukce nemovitostí. Konečně po celou dobu mojí kariéry se zabývám školením AML zákona ve vztahu k realitním kancelářím včetně franšízových sítí. 

Zaujal jste svými videi, kterými podporujete prodej nemovitostí. Co vás k jejich tvorbě přivedlo a jaké jsou podle vás přínosy z pohledu makléře?

Děkuji za velmi dobrou otázku. Ta logika je poměrně jednoduchá. Nejedná se za každou cenu pouze o odlišení oproti jiným realitním kancelářím ani o počty zhlédnutí na sociálních sítích. Primární důvod je jiný, jde o to, že podle našich interních statistik, běžný kupující (zájemce o koupi) zhlédne v průměru 27 nabídek nemovitostí, než se rozhodne pro prohlídku nemovitosti a dále v průměru absolvuje 14 prohlídek, než konkrétní nemovitost zakoupí. 

Z toho vyplývá, že je velmi důležité, aby zájemce zaprvé o nabízené nemovitosti vůbec dozvěděl, za druhé, aby si ji zapamatoval. No a konečně aby chtěl přijít na prohlídku. Logika je jednoduchá, pokud zájemce zhlédne řekněme 20 realitních videí, včetně toho našeho, tak si jsme poměrně jisti, že naše video bude to, které se zájemci o koupi zaryje do paměti. Následně, když bude uvažovat o všech inzerátech, které zhlédnul, je výrazně vyšší pravděpodobnost, že si domluví prohlídku námi nabízené nemovitosti, což samozřejmě vede ke zvýšení konverze v rámci pravděpodobnosti prodeje nemovitosti. Jinými slovy velmi jednoduše řečeno, jedná se o způsob, jak zvýšit počet prodaných nemovitostí, potažmo je prodat za vyšší cenu z důvodu zvýšeného zájmu. 

"Celebrita" přijíždí na prohlídku nemovitosti (Repro z videa Jana Malého)

Některá vaše videa jsou pečlivě připravená a působí téměř jako krátké filmy. Jak vznikají a kdo všechno se na nich podílí?

Vše si zajišťuji sám. Mám rád, když mám vše pod kontrolou a jsem schopen sdělit nějakou vlastní myšlenku, aniž bych se musel přít s někým o tom, jak ji sdělit. Scénáře pro videa píši sám, stejně tak zajišťuji casting herců, režii videa a vždy se podílím na finální editaci jednotlivých projektů. Abychom byli pro prodávající schopni nabídnout maximální standard prodeje jejich nemovitosti, při zachování naší provize na stejné úrovni, jako ji má konkurence, nespolupracujeme s žádnými agenturami anebo agenty, ale s každým hercem, půjčovnou rekvizit, půjčovnou vozidel, jednáme vždy na přímo, abychom cenu dostali co nejníže a nemuseli jsme být dražší méně dostupní než konkurence. 

Zmínil jste výši provize. Jak ji máte nastavenou?

V případě, že se jedná o prodej nemovitosti v hodnotě nad 3 miliony Kč, bereme si 5 % a jako realitní kancelář veškeré náklady hradíme z naší provize, včetně právníka, poplatku na katastru nemovitostí, atd. Pokud jsou nemovitosti v nižší ceně nežli 3 miliony Kč, což v Brně úplně není obvyklé, může být provize vyjádřená v procentech vyšší, jelikož, ať už nemovitost má jakoukoli hodnotu, my máme náklady pořád stejné. 

V oblasti videoprodukce pracujete s profesionálními herci. Jak tyto herce oslovujete?

Spolupracujeme pouze s profesionály, jelikož nám jde o to, aby výsledek byl vždy na maximální úrovni. Jsou to herci z brněnských divadel, moderátoři z brněnských rádií, herci, kteří se angažují v rámci natáčení sketch komedie a reklamních spotů. Díky tomu také můžeme přispívat k tvorbě nových pracovních pozic a samozřejmě se můžeme aktivně podílet na udržování a růstu lokální ekonomiky. 

Je ještě něco, kromě zmíněných herců, co vaše videa činí poměrně unikátními v kontextu realitní inzerce?

Myslím si, že nejunikátnější věcí je, že se snažíme každé nemovitosti dávat vlastní příběh. Nechceme být pouze prvoplánově zaměřeni na prodej nemovitosti, byť to samozřejmě má být výsledkem každé realitní transakce, ale snažíme se posunout úroveň realitního trhu v České republice, proto děláme naši práci určitým způsobem jedinečně. 

Vaše videa na YouTube zasahují široké publikum, které je jistě větší, než množina potenciálních kupců nemovitosti. Je to pro vás důležité, nebo je to jen příjemný vedlejší efekt?

Je to pro nás velmi důležité. Je třeba si uvědomit, že necílíme pouze na zájemce, kteří nemovitost aktivně hledají, to by potom naše cílová skupina byla velmi omezená a objektivně vzato by pak nedávalo úplně smysl ta videa natáčet. Ten, kdo hledá aktivně, si otevře Sreality.cz, sleduje inzeráty, vidí první 3 fotky a cenu, podle toho se rozhodne, na jaký inzerát klikne. Takže bychom ušetřili poměrně dost peněz u každé zakázky, nicméně prodej nemovitosti by trval mnohem déle. 

Pro nás nedává smysl platit za nějakou reklamu, místo toho ty peníze radši investujeme do zpracování realitního videa, které se bude šířit samovolně po sociálních sítích a osloví nejenom potenciální kupující, ale také klienty, kteří vlastní nemovitost. Tito lidé uvidí, že naši práci děláme unikátní a rozhodnou se nás oslovit s poptávkou spolupráce při prodeji jejich nemovitosti. Takže jak se říká, jednou ranou trefíme dvě mouchy. 

Otázka na závěr: Co považujete za svůj nejvýznamnější úspěch v roli realitního makléře?

Prodej hůře prodejných nemovitostí právě díky unikátním videím, díky kterým se prodej výrazně zrychlil a zjednodušil. Samozřejmě jsem také vděčný svým klientům, kteří mi svěřili prodej jejich nemovitostí, zejména pokud se jedná o nemovitosti ve vyšší cenové hladině, tzn. v řádech desítek milionů Kč, například různé bytové domy v rámci okresu Brno město a Brno venkov. 

Konečně si také vážím vyjádření podpory ze strany Realitní Komory České republiky, která mne jmenovala do funkce svého regionálního zástupce. 

Spolehlivá realitka s.r.o.

Spolehlivá realitka s.r.o.
U Červeného mlýna 64/1, 61200 Brno
Tel: +420 601 188 704

Další články

Zrekonstruovanou historickou tvrz v Nových Královicích si poprvé mohla prohlédnout veřejnost

Ambiciózní developerský projekt Nové Královice na kraji Prahy, který si dal za cíl zachránit historicky cenou kulturní památku a zároveň vytvořit přirozeně navazující rezidenční bydlení úspěšně pokračuje. Tento víkend si za účasti zástupců obce, investora i developera mohla tvrz prohlédnout poprvé také veřejnost.

Při výběru materiálu pro chaty u jezera Katlov byl Ytong jasnou volbou

Hledáte klidné místo poblíž vody s možností odpočinku, výletů do okolí či rybolovu a nechcete dělat kompromisy v ubytování? Tak právě pro vás jsou určené nové rodinné chaty u jezera Katlov, které proslavil u nás i ve světě známý rybář Jakub Vágner, tvář nového areálu Katlov Homes. Majitelkou a manažerkou areálu je jeho sestra Tereza Aster Vágnerová. Ona a její manžel Ing. arch. Petr Aster si pro hrubou stavbu nových chat vybrali pórobeton Ytong.

Vyplatí se nyní nákup hotelu nebo penzionu?

Lákala vás vždy představa, že budete podnikat v hotelnictví? V následujícím článku vám přiblížíme, zda se nyní vyplatí nákup hotelu nebo penzionu a proč je tak důležité jeho vybavení.

Villa Central v Janských Lázních nabízí komfort přímo u lanovky

V Janských Lázních vzniká luxusní horský apartmánový komplex Villa Central. Naprosto výjimečný je objekt z hlediska lokality. Nachází se jen třicet metrů od kabinkové lanovky skiresortu Černá hora.

Společnost KAPITOL a.s. buduje síť realitních makléřů pro celou ČR

Připojte se k úspěšnému teamu kapitálově silné společnosti a získejte skvělé podmínky pro své realitní podnikání!

Jak vyřešit spoluvlastnictví zděděné nemovitosti?

Zdědili jste spoluvlastnický podíl na nemovitosti a chtěli byste se ho zbavit? To může být celkem oříšek, zejména pokud se neshodnete se všemi spoluvlastníky. V takovém případě existuje několik možností, jak postupovat, které zde přiblížíme.

TOPlist