Jak správně inzerovat nemovitost

24. 11. 2015 | Petr Pojar

Prodat nemovitost znamená „dostat ji pořádně na oči.“ Jedině tak máte šanci najít vhodného kupce. A když už ji dobře zviditelníte (například na portále ceskereality.cz nebo v regionálním tisku), je toho třeba náležitě využít. Prezentaci prodávané nemovitosti musíte vyšperkovat tak, aby zaujala co nejvíce lidí a dostala se z šedi a nudy ostatních nabídek. Jak na to?

V dnešní době se nabízí velké množství marketingových nástrojů, jak inzerovat prodej nemovitosti. Nicméně nejlepší formou, jak propagovat prodej své nemovitosti - a to tak, aby o ní vědělo co možná nejvíce lidí - je určitě internet. Proto není divu, že se až 80% nemovitostí nakonec prodá právě díky internetu.

Při internetové inzerci nemovitostí je třeba zajistit její detailní profesionální zpracování a působivost, jelikož se tak nejen zvýší návštěvnost inzerátu a pravděpodobnost úspěšného prodeje, ale můžeme si dovolit požadovat dokonce i vyšší cenu prodávané nemovitosti – samozřejmě s ohledem na její skutečný stav, lokalitu, typ atd.

Inzerát by neměl být pouhou dokumentací prodávané nemovitosti, ale její poutavou reklamou. Tedy nástrojem, který přiměje potencionální zájemce k návštěvě nemovitosti, k osobnímu kontaktu s realitním makléřem. Pokud totiž dostanete zájemce na místo, sice mohou zjistit, že inzerovaná nemovitost vypadá o trochu hůř než na fotografiích (a nebo naopak lépe), může je však také oslovit prostředí, výhled, potenciál domu, zahrada, ale třeba i příjemní sousedé, obslužnost atp.

Doba, kdy stačilo podat si jeden inzerát do místních novin, je už opravdu pryč. 

Jak má vypadat kvalitní inzerát

  • Inzerát musí mít pravdivý a co nejpodrobnější popis, nesmíte nic zamlčet. Inzertní servery navíc nejčastěji nedovolují používání superlativ, kapitálek a zvýrazňování. 
  • Samozřejmě zásadně prodávají především fotografie! Kombinujeme fotografie celého interiéru, fotografie celé nemovitosti, ale nejbližšího okolí. A nejlépe přiložíme i 3D půdorys.
  • Fotíme zásadně uklizené místnosti, naaranžovaný interiér. Žádné špinavé prádlo, nádobí, rozházené židle atd. Hovoříme o takzvaném HOME STAGINGU.
  • Ideální je též přiložit kromě fotografií i video a umístění nemovitosti na mapě.
  • Cenu uvádíme vždy konečnou včetně provize realitní kanceláři a dalších služeb.
  • Inzerát nesmí postrádat kontakt na makléře či jeho asistenta, případně na vás, pokud si nemovitost prodáváte sami. Prostě na osobu, která okamžitě sdělí podrobnější informace a sjedná prohlídku. 
  • Dobrým řešením je vložení jednoduché tabulky se specifikací nejdůležitějších vlastností nemovitosti. Budou zde přehledně vidět vedle sebe (pod sebou).
  • Inzerát by též měl mít kontaktní formulář, který umožňuje písemný kontakt na makléře či přímo prodejce. Ať se zájemce rozhodne sám, zda telefonovat a nebo napsat. 
  • Předností inzerátu může být i kalkulačka splátek, pokud zájemce bude chtít úvěr. Usnadníte mu tak rozhodování. Ovšem inzertní servery tuto službu nemívají, bývá pouze na www stránkách některé realitní kanceláře.

HESTIA Group s.r.o.

HESTIA Group s.r.o.
T. G. Masaryka 128, 56201 Ústí nad Orlicí
Tel: +420 605 060 362

Další články

Zrekonstruovanou historickou tvrz v Nových Královicích si poprvé mohla prohlédnout veřejnost

Ambiciózní developerský projekt Nové Královice na kraji Prahy, který si dal za cíl zachránit historicky cenou kulturní památku a zároveň vytvořit přirozeně navazující rezidenční bydlení úspěšně pokračuje. Tento víkend si za účasti zástupců obce, investora i developera mohla tvrz prohlédnout poprvé také veřejnost.

Při výběru materiálu pro chaty u jezera Katlov byl Ytong jasnou volbou

Hledáte klidné místo poblíž vody s možností odpočinku, výletů do okolí či rybolovu a nechcete dělat kompromisy v ubytování? Tak právě pro vás jsou určené nové rodinné chaty u jezera Katlov, které proslavil u nás i ve světě známý rybář Jakub Vágner, tvář nového areálu Katlov Homes. Majitelkou a manažerkou areálu je jeho sestra Tereza Aster Vágnerová. Ona a její manžel Ing. arch. Petr Aster si pro hrubou stavbu nových chat vybrali pórobeton Ytong.

Vyplatí se nyní nákup hotelu nebo penzionu?

Lákala vás vždy představa, že budete podnikat v hotelnictví? V následujícím článku vám přiblížíme, zda se nyní vyplatí nákup hotelu nebo penzionu a proč je tak důležité jeho vybavení.

Villa Central v Janských Lázních nabízí komfort přímo u lanovky

V Janských Lázních vzniká luxusní horský apartmánový komplex Villa Central. Naprosto výjimečný je objekt z hlediska lokality. Nachází se jen třicet metrů od kabinkové lanovky skiresortu Černá hora.

Jak vyřešit spoluvlastnictví zděděné nemovitosti?

Zdědili jste spoluvlastnický podíl na nemovitosti a chtěli byste se ho zbavit? To může být celkem oříšek, zejména pokud se neshodnete se všemi spoluvlastníky. V takovém případě existuje několik možností, jak postupovat, které zde přiblížíme.

Jak prověřit potenciálního nájemníka?

Pronájem nemovitosti je skvělým zdrojem pasivního příjmu, ale najít spolehlivého nájemníka může být obtížné. Realitní samoobsluha ve spolupráci s nebankovním registrem přichází s inovativní službou lustrace nájemníka, která minimalizuje riziko při výběru nových obyvatel vaší nemovitosti.

TOPlist